Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

Ο τραπεζικός υπάλληλος του 21ου αιώνα


του Νίκου Σταθόπουλου

Ζώντας σήμερα σε μια χώρα – πειραματόζωο, όπου το πιο ειδεχθές πρόσωπο του νεοφιλελευθερισμού αποκαλύπτεται πια σε όλο του το μεγαλείο, γινόμαστε καθημερινά μάρτυρες μιας συστηματικής καταπάτησης θεμελιωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων, ακόμα και από την επίσημη Πολιτεία.
Δεν υπάρχει Έλληνας Πολίτης που να μη βιώνει στο σπίτι του ανεργία είτε λόγω του ίδιου είτε λόγω μέλους της οικογένειάς του, ενώ δεν σπανίζει το φαινόμενο, αντιθέτως, μάλιστα, όσοι ακόμα εργάζονται αποτελούν ουσιαστικά θύματα εκμετάλλευσης.
Εύλογα γεννάται το ερώτημα: Ποια η θέση του υπαλλήλου μιας τράπεζας, αλλά και της ίδιας της τράπεζας στην κοινωνία;
Σε έρευνες στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού έχει υπολογισθεί ότι μία συναλλαγή σε κατάστημα κοστίζει 1,07$, μέσω τηλεφώνου 0,54$, μέσω ΑΤΜ 0,27$ ενώ μέσω διαδικτύου 0,10$.
Σήμερα στις ΗΠΑ όλες οι συναλλαγές, εκτός από αίτηση δανείου, γίνονται μέσω ΑΤΜ και διαδικτύου.
Κάθε νέα εφαρμογή που χρησιμοποιούν έχει υπολογισθεί ότι τους κοστίζει διπλάσια σε χρήμα από αυτή που αντικαθιστούν, προσπαθώντας να διπλασιάσουν με τον τρόπο αυτό τα παρεχόμενα προϊόντα, ενώ αποδεδειγμένα προκύπτει αύξηση του απασχολούμενου ανθρώπινου δυναμικού κατά 38%.
Συμπερασματικά και σε βάθος χρόνου, αδιάψευστων στοιχείων και ακλόνητης επεξεργασίας τους, ο τραπεζοϋπάλληλος σε κάθε περίπτωση είναι απαραίτητος, ειδικότερα ακόμα σε άριστη ψυχοσωματική και κοινωνικοοικονομική κατάσταση.
Κάθε τράπεζα που προσπαθεί να περιορίσει τα λειτουργικά της κόστη διολισθαίνοντας σε ατραπούς που καταλήγουν ενάντια στο προσωπικό της, φέρνει, με την κοντόθωρη αυτή οπτική γωνία που αντιμετωπίζει το θέμα οικονομιών κλίμακας, ανταγωνιστικότητας, κυρίως, όμως, παραγωγικότητας, πενιχρά αποτελέσματα και διατάραξη των τόσο κρίσιμων για την επιχειρησιακή της συνέχεια ισορροπιών του εσωτερικού μετώπου των κοινωνικών εταίρων, μετόχων, διοίκησης και Συνδικάτου.
Βάσει πάντα μελετών η επιστημονικά άρτια και τεχνοκρατικά σωστή οδός είναι, η συγκεκριμένη τράπεζα, να περιορίσει τα έξοδά της με 2-3 απλά βήματα.
Θα μπορούσε με μηδενικό κόστος να χρησιμοποιήσει τους υπάρχοντες Η/Υ με λειτουργικά συστήματα ανοικτού ή/και ελεύθερου κώδικα, δικτυώνοντας από τηλεομοιοτυπία μέχρι φωτοτυπικό, καθώς και παρεμφερείς – ατομικής ή/και ομαδικής χρήσης – ηλεκτρονικές – πληροφορικές συσκευές/ηλεκτρονικές μονάδες - εργαλεία σύγχρονης τραπεζικής, με σκοπό τον περιορισμό έως και εξάλειψη κάθε εγγράφου στο εσωτερικό της τράπεζας.

Ακόμη αν λάβουμε υπόψη μας ότι σε ένα κατάστημα υπάρχουν κατά μέσω όρο 200 λαμπτήρες φωτισμού 55w έκαστη έχουμε συνολική κατανάλωση 11kw ανά ώρα. Αν μένουν το 1/2 αναμμένες για 8 ώρες ημερησίως τότε έχουμε σε χρήμα κόστος ημερησίως 7,832 ευρώ (υπολογισμένη με οικιακό τιμολόγιο συνολικού κόστους ανά kwh 0,178 €). Με λάμπες εξοικονόμησης ενέργειας 35w έχουμε ημερήσια κατανάλωση 4,984 ευρώ. Αν τις αλλάξουμε με σύγχρονες λάμπες Διόδου Εκπομπής Φωτός (LED) ισχύος 5w έκαστη το ημερήσιο κόστος κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος για όλους τους λαμπτήρες (200) “πέφτει” στα 1,424 ευρώ. Σε μηνιαία βάση μιλάμε για εξοικονόμηση 160,20 ευρώ.

Θα μπορούσε επίσης με το ίδιο κόστος με σήμερα να παρέχει live-cd με λειτουργικό σύστημα ανοικτού κώδικα διαμορφωμένο μόνο για τις ανάγκες e-banking και πλήρως παραμετροποιημένο ανάλογα με το προφίλ του πελάτη στον οποίο απευθύνεται, με σκοπό την ασφαλέστερη, με σημερινά δεδομένα, συναλλαγή μέσω διαδικτύου.

Η αδήριτη λοιπόν ανάγκη για επιλογή, εγκατάσταση, εκπαίδευση, κατανόηση και εφαρμογή πλήρους συστήματος ηλεκτρονικής αποδοχής, διαβίβασης, εξέτασης, έγκρισης, εκταμίευσης και παρακολούθησης κάθε είδους αιτήματος, συναλλαγής ή υπηρεσίας προκύπτει λοιπόν εκ των ων ουκ άνευ.
Η πάταξη της γραφειοκρατίας, ο περιορισμός των ασύμφορων παρεξηγήσεων, αλλά και ο περιορισμός κακόβουλων και παραβατικών πράξεων ολοκληρώνει τις εμφανείς συνέπειες ενός τέτοιου προοδευτικού εγχειρήματος.
Ξέχωρα που επιλύει δραστικά θέματα αρχειοθέτησης, απορροφά σε δεύτερο timing παράπλευρα κόστη και δημιουργεί οικολογική συνείδηση.
Τα Συνδικάτα οφείλουν να επικοινωνήσουν στον τραπεζοϋπάλληλο το συμφέρον του που δεν είναι άλλο από την αναγκαιότητα του να κρίνεται σε συνεχή βάση επίκαιρος, συνεπώς και χρήσιμος, ενώ θα παραμένει ταξικά προσανατολισμένος στις κλαδικές διεκδικήσεις και τον κοινωνικό του αγώνα.
Αλλά το κυριότερο είναι ότι πρέπει να αντιληφθεί και να εμπεδώσει πως πλέον επαγγελματικά δεν αγοράζει και δεν πουλάει μόνον χρήμα.
Είναι και οφείλει να παραμείνει σύμβουλος του κάθε πελάτη.
Η λέξη «σύμβουλος» μέσα της κρύβει εκτός από την ίδια τη σημασία της λέξης και την προσωπική επαφή την οποία πρέπει να στηρίζει σήμερα η τράπεζα αφού δεν υπάρχει άλλος τρόπος προβολής της. Επίσης κρύβει μέσα της τη λέξη «φιλότιμο». Το φιλότιμο που δεν υπάρχει σε καμία άλλη γλώσσα είναι το όπλο της χώρας μας. Και αυτό δεν το γνωρίζουν, δεν το ξέρουν όλοι αυτοί που κάνουν της έρευνες. Και το φιλότιμο έχει μεγάλη δύναμη.
Αυτή λοιπόν θα είναι η δουλειά του/δουλειά μας τα επόμενα χρόνια.
Να συμβουλεύει/συμβουλεύουμε τους πελάτες για το ποιο προϊόν τους ταιριάζει, επιλεγμένο από την εκάστοτε διαθέσιμη γκάμα προϊόντων της Τράπεζας σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
(Ο πελάτης, έμπρακτα αλλά και από έρευνες αποδεδειγμένα, αν τον συμβουλεύεις σωστά ή αν τον “χάνεις” από προϊόν του ανταγωνισμού και τον συμβουλέψεις τι να προσέξει έχεις περισσότερες πιθανότητες (60% και άνω) να παραμείνει σε εσένα και να το διαδώσει και σε 2-3 στους 10 από τους γύρω του ανθρώπους. Αν του συμπεριφερθείς με τρόπο καθαρά επαγγελματικό ("το δικό μου προϊόν είναι καλύτερο" ή "αυτοί είναι έτοιμοι να κλείσουν" κλπ) 10 στους 10 δεν θα σου στείλει άλλο πελάτη και 9 στους 10 θα πει άσχημα λόγια για την τράπεζα (φιλότιμο που λέγαμε πιο πάνω - και οι ξένοι το ξέρουν αλλά δεν έχουν την κατάλληλη λέξη).)
Να συμβουλεύει/συμβουλεύουμε τον καταναλωτή, το νοικοκυριό, το μικρομεσαίο επιχειρηματία, την κοινωνία για το τι πρέπει να κάνει/κάνουν σε όποιο οικονομικό και όχι μόνο πρόβλημα ενσκήψει.

Και όλα αυτά να έχουμε υπόψη πως θα εξελίσσονται μέσω διαδικτύου καταιγιστικά, άρα τη νέα εποχή που έρχεται επανάπαυση δεν χωρά !


Αυτό το κείμενο έχει γραφεί – επεξεργαστεί σε πρόγραμμα ανοικτού κώδικα (LibreOffice)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου