Παρασκευή 17 Ιουνίου 2011

WRC: Η ώρα του Petter;

WRC: Η ώρα του Petter; 

του Π.Τ. στο 4troxoi.gr  

WRC,ACROPOLIS,2011
Αυτό που περιμέναμε οι περισσότεροι από εμάς, οι φίλοι των αγώνων Ράλλυ, έγινε πραγματικότητα σήμερα, αφού μετά από δύο χρόνια αναμονής τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC και οι πρωταγωνιστές του θεσμού έδωσαν το πρώτο μέρος από την παράσταση που θα δώσουν τις επόμενες δύο ημέρες στα ελληνικά βουνά. Οι Έλληνες θεατές, έδειξαν την ανυπομονησία τους, αφού παρά το γεγονός ότι πρόκειται για εργάσιμη ημέρα, η προσέλευση του κόσμου ξεπέρασε κάθε προσδοκία, χωρίς μάλιστα να λείψουν σε κάποιες περιπτώσεις και οι καθυστερήσεις έτσι ώστε να τοποθετηθούν σε ασφαλή σημεία. Το πρώτο σκέλος του αγώνα, εξελίχθηκε σε ένα Ακρόπολις από τα παλιά. Εξάλλου αυτό ήταν κάτι που οι περισσότεροι το γνωρίζαμε. Με έξι ειδικές διαδρομές, με μόλις ένα ενδιάμεσο remote service στο οποίο τα πληρώματα το μόνο που μπορούν να αλλάξουν είναι ανταλλακτικά με ότι εξαρτήματα και εργαλεία έχουν στα αυτοκίνητα, ήταν αναμενόμενο ότι οι οδηγοί και τα αυτοκίνητα θα γνώριζαν από πολύ νωρίς το σκληρό πρόσωπο του αγώνα.

Απέναντι σε αυτή την πρόκληση, όμως, μίλησε η εμπειρία. Αυτή του Petter Solberg ο οποίος εμφανίστηκε αποφασισμένος να κερδίσει τη μάχη του Ακρόπολις. Ο Νορβηγός το είχε δηλώσει και πριν τον αγώνα ότι στόχος του είναι να κερδίσει, αλλά λίγοι τον έπαιρναν στα σοβαρά. Με το καλημέρα, εκμεταλλεύθηκε τη σειρά εκκίνησης, κάνοντας από το πρωί το τέσσερα στα τέσσερα, κερδίζοντας ισάριθμες ειδικές! Μάλιστα, η  απίστευτη επίδοση στην Ελάτεια ήταν αυτή που του έδωσε σημαντικό προβάδισμα το οποίο αύξησε στη συνέχεια, και πλέον φαντάζει ως το απόλυτο φαβορί για τη νίκη. Και όλα αυτά, μάλιστα, τη στιγμή που στο δεύτερο μισό της ημέρας έκανε κάποιες αλλαγές στο στήσιμο του DS3, οι οποίες δεν τον άφησαν ικανοποιημένο! Κάτι που δεν ισχύει και για την τελική διαφορά που τον χωρίζει από τον δεύτερο Sebastien Loeb στο τέλος, η οποία και άγγιξε τα 51 δευτερόλεπτα.

Ο Γάλλος επτάκις Πρωταθλητής, ταλαιπωρήθηκε σε όλη τη διάρκεια της ημέρας εκκινώντας πρώτος στις ειδικές διαδρομές, χάνοντας έδαφος, αλλά στο τέλος βρέθηκε στη δεύτερη θέση της γενικής, όταν και οι Mikko Hirvonen,  Sebastien Ogier έκοψαν στο τέλος της τελευταίας ειδικής για να βρεθούν πίσω από του. Μάλιστα, σαν να μην έφτανε αυτό, ο Loeb είχε και ένα κλατάρισμα το οποίο του κόστισε λίγο χρόνο ακόμα. Όπως είναι λογικό, ο Seb εκνευρίστηκε, αλλά αυτό ίσως και να τον πείσμωσε για αύριο, αφού όπως δήλωσε και ο ίδιος στόχος του είναι να διεκδικήσει πλέον τη νίκη.
 
Σε απόσταση βολής, τον ακολουθούν οι Mikko Hirvonen και Sebastien Ogier. Ο Φινλανδός, ταλαιπωρήθηκε και αυτός, όντας και δεύτερη διέλευση στις ειδικές, ενώ είχε επίσης ένα κλαταρισμενό ελαστικό. Παρόλα αυτά, ακολούθησε ένα σταθερό ρυθμό στη μεγαλύτερη διάρκεια της ημέρας, προστατεύοντας το αυτοκίνητο και μένοντας μακριά από ζημιές. Ο Ogier από την πλευρά του, ξεκίνησε μουδιασμένα, αφού αντιμετώπισε προβλήματα υποστροφής  με το DS3, τα οποία όμως και έλυσε στη συνέχεια και συγκεκριμένα στο απογευματινό loop των ειδικών. Βέβαια, στο τέλος προτίμησε να χάσει πολύ χρόνο για να πέσει στην 4η θέση της γενικής, ψαλιδίζοντας ουσιαστικά τις ελπίδες του για νίκη. Είναι χαρακτηριστικό ότι και ο ίδιος στο τέλος της ημέρας, υποστήριξε με δηλώσεις του ότι στόχος του δεν είναι να διεκδικήσει τη νίκη από τον Solberg, αλλά τη δεύτερη θέση της γενικής από τον Loeb και τον Hirvonen. Από την πλευρά μας, δεν ξέρουμε αν κάποιος από τους τρεις όντως καταφέρει να ακολουθήσει τον Νορβηγό πρώην Παγκόσμιο Πρωταθλητή, αλλά ανάμεσα τους είναι δεδομένο ότι θα δούμε μία σπουδαία μάχη.

 
Πιο πίσω, οι αρκετές εγκαταλείψεις και τα προβλήματα των πληρωμάτων, είχαν σαν αποτέλεσμα να καταφέρουν να αναρριχηθούν στην κατάταξη οι οδηγοί της Stobart. Κάπως έτσι, ο Henning Solberg φιγουράρει στην 5η θέση της γενικής, μπροστά από τον ομόσταυλο του Matthew Wilson. Ο Νορβηγός προσπαθεί να βρει τον εαυτό του μετά από την αποχή του από το Ράλλυ Αργεντινής, την ώρα που ο Wilson ξεκίνησε δυναμικά, αλλά ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων του έκοψε τις όποιες ελπίδες για κάτι εντυπωσιακό. Έβδομος, βρίσκεται ο Εσθονός Ot Tannak, ο οποίος μετά την Σαρδηνία απογείωσε και πάλι το Ford Fiesta S2000 και οδηγεί την κούρσα στο SWRC.
 
Ακριβώς πίσω του, βρίσκεται ο Jari Matti Latvala ο οποίος για ακόμα μία φορά είδε την τύχη να του γυρνάει την πλάτη. Αυτή τη φορά, ξεκίνησε εντυπωσιακά, στη συνέχεια έχασε λίγο την αίσθηση και την εμπιστοσύνη του στο τιμόνι του Fiesta, αλλά παρόλα αυτά παρέμενε στη δεύτερη θέση της γενικής. Όμως στην τελευταία ειδική, ένα πρόβλημα στο διαφορικό του κόστισε περισσότερα από τρία λεπτά, με αποτέλεσμα να πέσει στην όγδοη θέση της γενικής και ουσιαστικά να χάσει ελπίδα για μία θέση στο βάθρο.

 
Οι εγκαταλείψεις, όμως, ήταν αρκετές. Σημαντικότερη ήταν αυτή του Peter Van Merksteijn Jr., ο οποίος βγήκε από το δρόμο με το Citroen DS3 WRC, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στη μέση ο συνοδηγός του Eddy Chevalier και να διακομιστεί στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους. Για τον ίδιο λόγο τέθηκε εκτός αγώνα και ο πατέρας του με ίδιο αυτοκίνητο, αλλά και ο Mads Ostberg με το Ford Fiesta. Όπως ήδη θα έχετε διαβάσει, πολύ νωρίς τέθηκε εκτός και ο δικός μας Λάμπρος Αθανασούλας από σπασμένο ψαλίδι, αλλά και ο νεαρός Evgeny Novikov από το ίδιο ακριβώς πρόβλημα στο δικό του Fiesta! Εκτός τέθηκε και ο Federico Villagra, ο οποίος και στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα ταλαιπωρήθηκε από πρόβλημα στα φρένα. Με τον Λάμπρο Αθανασούλα εκτός αγώνα, πρώτος ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα είναι ο Δημήτρης Ψύλλος με τον Κώστα Κόντο στο δεξί του μπάκετ, οδηγώντας το ΕΚΟ-Mitsubishi Lancer EVO X.
 
Η αυριανή ημέρα του αγώνα, έχει και αυτή μεγάλο βαθμό δυσκολίας, αφού εκτός από την ειδική Γυμνό, την οποία οι περισσότεροι έχουν χαρακτηρίσει ως τη δυσκολότερη του αγώνα, τα πληρώματα θα αντιμετωπίσουν την πρόκληση της νυκτερινής ειδικής διαδρομής στο χώμα. Κάτι που ο θίασος του WRC έχει να αντιμετωπίσει εδώ και ολόκληρες δεκαετίες!_Π.Τ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου